მოზიდული სადაზღვევო პრემიის მიხედვით TOP 5 სადაზღვევო კომპანია
2025 წლის 30 ივნისის მდგომარეობით რეგისტრირებულია 19 სადაზღვევო კომპანია, რომლებიც ფლობენ სიცოცხლის და არასიცოცხლის დაზღვევის ლიცენზიას.
საქართველოს დაზღვევის სახელმწიფო ზედამხედველობის სამსახურის ინფორმაციით, 2025 წლის 6 თვის განმავლობაში მოზიდულმა სადაზღვევო პრემიამ პირდაპირი დაზღვევის საქმიანობიდან შეადგინა 802 მილიონი ლარი.
ამავე პერიოდის შედეგებით მზღვეველების სადაზღვევო მოგებამ შეადგინა 162 მილიონი ლარი, წმინდა მოგებამ კი 56 მილიონი ლარი.
სადაზღვევო კომპანიების აქტივების ჯამური მოცულობა შეადგენს 1 727 მილიონ ლარს, ხოლო კაპიტალი 466 მილიონ ლარს.
2025 წლის 6 თვის მაჩვენებლებით, საქართველოს სადაზღვევო ბაზარზე მოზიდული პრემიის მიხედვით ჯიპიაი ლიდერობს. სადაზღვევო კომპანიამ მიმდინარე წლის პირველ ნახევარში 148 მლნ ლარის სადაზღვევო პრემია მოიზიდა. მეორე ადგილზეა თიბისი დაზღვევა, რომლის მიერ მოზიდულმა პრემიამ 137 მლნ ლარი შეადგინა. მესამე პოზიციაზე კი ალდაგია, რომელმაც 6 თვეში 125 მლნ ლარის პრემია მოიზიდა.
მოზიდული სადაზღვევო პრემიის მიხედვით TOP 5 სადაზღვევო კომპანია:
ამასთან შემდეგ პოზიციებს იკავებენ: არდი - 58 მლნ ლარი; ირაო - 47 მლნ ლარი; უნისონი - 30 მლნ ლარი; პსპ - 26 მლნ ლარი; სადაზღვევო ჯგუფი - 17 მლნ ლარი;
საგულისხმოა, რომ ბაზარზე არსებული 19 სადაზღვევო კომპანიიდან 7 კომპანიას 2025 წლის 6 თვეში გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით მოზიდული სადაზღვევო პრემიის მოცულობა შეუმცირდა.
სხვა სიახლეები
15.10.2025.15:00
“თბილისი დრაო პორტი“, რომელმაც ოპერირება რამდენიმე თვის უკან დაიწყო უკვე გაფართოებას იწყებს. როგორც რადიო „სივრცის“ ეთერში გადაცემა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას "თბილისი დრაი პორტის" სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარემ ჯემალ ინაიშვილმა განაცხადა, მშრალი პორტის მეორე ფაზის მშენებლობის განხორციელება მალე დაიწყება.
„თბილისის მშრალი პორტი გაიხსნა ივნისში და დავიწყეთ აქტიურად ფუნქციონირება. მე მინდა ვისარგებლო შემთხვევით და მადლობა ვუთხრა დღევანდელ ხელმძღვანელობას რკინიგზის და მის შემადგენლობაში შემავალ „ჯიარ ლოგისტიკას“ ხელმძღვანელებს.
გვერდში გვიდგანან, ჩვენ უკვე დავიწყეთ რეგულარული ბლოკ მატარებლების ფორმირება და ბათუმი-ფოთიდან დრაი პორტის მიმართულებით და ვაპირებთ მოცულობების გაზრდას, ეს ძალიან მნიშვნელოვანია და გადავედით უკვე მეორე ფაზის მშენებლობაზე, უკვე ვიწყებთ მშენებლობას. პირველი 10 000 კვ.მ საწყობის მშენებლობას და მერე მივყვებით უკვე შემდეგ. ჯამში ალბათ ჩვენი ინვესტიცია შეადგენს 60 მილიონამდე - პლუს/მინუს. ძირითადი ნაწილი განხორციელებულია, შეიქმნა ძირითადი ინფრასტრუქტურა რაც სჭირდებოდა იმას, რომ ჩვენ შეგვეძლო უკვე კონტეინერების მიღება, ტვირთის მიღება და დამუშავება. დანარჩენი ახლა უფრო მეტი უკვე საჭიროებს უშუალოდ სასაწყობე მეურნეობებში ინვესტირებას“, - აცხადებს ჯემალ ინაიშვილი.
მისივე თქმით, მშრალი პორტი დაახლოებით იგივე სარკინიგზო პორტია.
„პორტში თუ შედის ტვირთი გემის მეშვეობით და შემდეგ ხდება შემდგომი მისი ტრანსპორტირება რკინიგზით ან საავტომობილო ტრანსპორტით, ამ შემთხვევაში მშრალი პორტი, ეს ჩვენ არ მოგვიგონებია ეს არსებობს, ეს არის ტერმინოლოგია, რომელიც ყველგან გამოიყენება. ჩვენ შემთხვევაში ყველაფერი შემოვა ან მანქანით, ან რკინიგზით და გავა იგივე ორივე გზით. ჩვენ ზღვა არ გვაქვს და ეგ არის ჩვენი განსხვავება. დანარჩენი პრაქტიკულად, ფუნქციონალურად ერთნაირ საქმეს აკეთებს ერთიც და მეორეც“, - აცხადებს ინაიშვილი.
"თბილისი დრაი პორტის" სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარის თქმით, პორტის გათვლა არის თბილისზე, რადგანაც მისი ძირითადი მომხმარებელი მაინც დედაქალაქია.
„ჩვენ შემთხვევაში მშრალი პორტი პირველ რიგში არის გათვლა თბილისზე იმიტომ რომ ძირითადი მომხმარებელი და მიმღები კონტეინერების, დაახლოებით 70%-ის კონტეინერების რაც შემოდის იმპორტირებული საქართველოში მოდის თბილისზე, დანარჩენი 30% მთელ საქართველოზე, აქედან უფრო მეტი ბათუმზე. აქედან გამომდინარე, ჩვენ ვაახლოებთ ბათუმს და ფოთს, ვაახლოებთ თბილისთან ანუ მიმღებთან უშუალოდ. მაგრამ როცა ექსპორტს ეხება საქმე, ჩვენ ექსპორტი ბევრი არ გვაქვს სამწუხაროდ. აქედან გამომდინარე, ჩვენ მშრალი პორტი ძალიან ახლოს არის განჯასთან, სადაც არის დიდი ალუმინის წარმოება. არის ახლოს სომხეთთან, ალავერთან, საიდანაც ხდება ბევრი კონცენტრატის სპილენძის ექსპორტი. ჩვენ ამ უპირატესობას ვიყენებთ, როდესაც შემოდის კონტეინერი და იცლება ის ცარიელი კონტეინერი მერე უკვე მიეწოდება ექსპორტიორს, ან განჯაში, ან აზერბაიჯანში, ან სომხეთში. ჩვენი მთავარი ამოცანაა რაც შეიძლება ნაკლები ცარიელი კონტეინერის ტრანსპორტირება მოვახდინოთ ჩვენი მშრალი პორტიდან ბათუმის და ფოთის მიმართულებით.
ჩვენ „აბუ-დაბი პორტ ჯგუფის“ ნაწილი ვართ და შესაბამისად მათ გააჩნიათ კიდევ ბევრი სხვა გეგმები საქართველოსთან მიმართებაში, რაც შეეხება საპორტო ინფრასტრუქტურას, სარკინიგზოს და ა.შ“, - ამბობს ჯემალ ინაიშვილი.
„თბილისი დრაი პორტის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარის თქმით, „ჩვენ ვართ პარტნიორები და გავხდით „აბუ-დაბი პორტების ჯგუფის“ ნაწილი.
„შესაბამისად, მათ გააჩნიათ კიდევ ბევრი სხვა გეგმაც საქართველოსთან დაკავშირებით - რაც შეეხება საპორტო ინფრასტრუქტურას, სარკინიგზოს და სხვა მიმართულებებს. სწორედ ამიტომ, ჩვენ აქტიურად ვმუშაობთ როგორც ეკონომიკის სამინისტროსთან, ისე საქართველოს რკინიგზასთან ამ მიმართულებით“, - აცხადებს ბიზნესმენი.