მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7046.3
0.0044
flag
AZN 1.6147
-0.0006
flag
CNY 37.935
-0.008
flag
EUR 3.1012
-0.0207
flag
GBP 3.6495
-0.0173
flag
KZT 53.16
-0.0019
flag
TRY 0.0711
0
flag
USD 2.7456
-0.0011

„ლორუკა“ ასორტიმენტის გაფართოებას და წარმოების ზრდას გეგმავს

news image

რაჭული ლორის მწარმოებელი კომპანია „ლორუკა“ ასორტიმენტის გაფართოებას გეგმავს. ამის შესახებ Business Insider Georgia-ს კომპანიის დამფუძნებელმა მარიამ ლებანიძემ განუცხადა. მისივე თქმით, სატესტო რეჟიმშია ღორის ხორცისგან დამზადებული ბასტურმა და ასევე, ხდება ბაზრის მოკვლევა.
„ძირითადი ჩვენი ნაწარმი არის რაჭული ლორი. მომხმარებელს ვთავაზობთ, როგორც დაჭრილ, ასევე დაუჭრელ რაჭულ ლორს, როგორც ძვლიანს, ასევე უძვლოს. გვაქვს ასევე სამი სახეობის სუთი (სალა) და ლუდზე მისაყოლებელი ჩხირები. ახლა დავიწყეთ და იტესტება ღორის ხორცისგან დამზადებული ბასტურმა. ვიკვლევთ რამდენად არის ბაზარი მზად იმისთვის, რომ ეს პროდუქცია ჩვენგან შეიძინონ და ასევე ღორის ქონი “, - ამბობს კომპანიის დამფუძნებელი მარიამ ლებანიძე.
„ლორუკას“ პროდუქციაზე მოთხოვნა საკმაოდ მზარდია. კომპანია აქტიურად თანამშრომლობს სხვადასხვა დაწესებულებებთან, როგორიცაა: ბარ-რესტორანი, კაფე და სხვა.

„მოთხოვნა საკმაოდ დიდია იქიდან გამომდინარე, რომ ხარისხიანი პროდუქცია გვაქვს მთელი წლის განმავლობაში უწყვეტად და უცვლელად. აქტიურად ვთანამშრომლობთ ბარ-რესტორნებთან, კაფეებთან, სხვადასხვა სექტორის  წარმომადგენლებთან. ძალიან მოსწონთ ჩვენი პროდუქცია როგორც ბითუმ, ასევე ბითუს მომხმარებლებს და ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს, ასევე ტურისტებში, რომლებსაც გემოვნურად ძალიან აბედნიერებთ ჩვენი ლორი.

იქიდან გამომდინარე, რომ ჩვენ მცირე მეწარმეები ვართ სარეკლამო და მარკეტინგული ხარჯები საკმაოდ ძვირი სიამოვნებაა და ამის გაღება არ შეგვიძლია. ამის გამო ჩვენ თითქმის ყველა გამოფენა-გაყიდვაში ვიღებთ მონაწილეობას, რაც ჩვენს სექტორს ეხება. ვაცნობთ მომხმარებლებს ჩვენს თავს, ვუხსნით წარმოების ეტაპებს, ვაგემოვნებინებთ. პროდუქციის შეძენა შესაძლებელია, როგორც გამოფენა-გაყიდვებზე, ასევე ონლაინ “, - აღნიშნავს კომპანიის დამფუძნებელი მარიამ ლებანიძე.
კომპანიას სხვადასხვა კონკურენტული უპირატესობა გააჩნია. ყველაზე მთავარი კი პროდუქციის მომზადების მეთოდია.
„ჩვენი კონკურენტული უპირატესობა ხარისხი, უწყვეტობა და ის გემოვნური, ავთენტური გემოა, რომელიც რაჭულ ლორს უნდა ჰქონდეს. ჩვენი ლორი მზადდება ძველი ტრადიციული მეთოდით, ცივი შებოლვის მეთოდის საშუალებით. დამზადებას სჭირდება ორი თვიდან სამ თვემდე და ეს მის უნიკალურ გემოს გამოკვეთს “, - აცხადებს კომპანიის დამფუძნებელი.
„ლორუკას“ სამომავლო  გეგმა წარმოების  20-30 % -ით ზრდაა.
„სამომავლო გეგმები ჩვენი არის რომ უფრო მეტ ჰორეკა სექტორში ვიყოთ წარმოდგენილი და წარმოებაც დაახლოებით 20-30%-ით გავზარდოთ “, - განმარტავს კომპანიის დამფუძნებელი მარიამ ლებანიძე.
ცნობისთვის, „ლორუკამ“ საქმიანობა ოთხი წლის წინ დაიწყო იმ მიზნით, რომ მომხმარებლებისთვის უწყვეტ რეჟიმში მიეწოდებინა ხარისხიანი რაჭული ლორი. კომპანია, პროდუქციისთვის საჭირო ნედლეულს ადგილობრივი ფერმერებისგან ყიდულობს.

 

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნესი
image სადაც კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება - მიხეილ ჯაფარიძე

09.05.2025.12:20

კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის, თუ კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება, - ასე გამოეხმაურა ეკონომიკური ფორუმის მე-19 დისკუსიაზე სადაზღვევო კომპანია „არდის“ გენერალური დირექტორი მიხეილ ჯაფარიძემ სექტორში კონკურენციის შეფასებისას.

„კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის. კონკურენცია თუ არ არის, იქ განვითარება არ იქნება იმიტომ, რომ მონოპოლისტურ სისტემებს ნაკლები განვითარება ახასიათებს. იმიტომ, რომ სტიმული ნაკლებია. ჩვენს შემთხვევაში თუ იმას გულისხმობთ, რომ ჩვენი კომპანია არის საქართველოში ყველაზე მსხვილი საინვესტიციო კომპანიის შემადგენლობაში, ამ შემთხვევაში ჩვენ კონკურენცია გვაქვს ჩვენს ინსტიტუციაში შემოვალ კომპანიებთან. ჩვენ თვითონ გაქვს ერთმანეთთან კონკურენცია. იქიდან გამომდინარე უფრო ბიზნეს მოდელს გავყვებოდი, რა არის ინტერესი სადაზღვევო კომპანიების, რომლებიც ბაზარზე ოპერირებენ. თუ თვითმყოფადობა ინტერესია, ანუ თვითმყოფადი და დამოუკიდებელი იყოს ყველა მაშინ ეს საკითხი ნაკლებად მტკივნეულია. რადგანაც თუ არ განვითარდი კონკურენციაში სხვა აუცილებლად დაგჯაბნის. ფიცი-მტკიცი, რომ არ დავიწყო, ძალიან რთულია და თვითმყოფადობის მაძიებელი კომპანია, მათ შორის ჩვენს ჯგუფში, ის ისწრაფვის საკუთარი მყოფადობისკენ და შესაბამისად შესაძლებელია, რომ ჩვენ მოლაპარაკება მათთანაც ხისტი გვქონდეს. იმიტომ, რომ ჩვენ მივიღოთ ის პირობები რაც გვჭირდება. ამიტომ ამ კუთხით ჯერჯერობით საქმე მარტივი არ არის. პირიქით, საკმაოდ რთულია ამის მიღწევა, რადგანაც ყველა იღვწის იმისთვის, რომ საკუთარი თავი დაიმკვიდროს.

თუ კი სადმე, რამე კუთხით კონკურენცია იზღუდება ამას თავის რეაგირება აქვს ხოლმე. ჩვენ როცა ვმოქმედებთ ვმოქმედებთ იმ საკანონმდებლო ჩარჩოში რაც გაქვს და შესაბამისად ბაზარს ეტყობა, როგორი კონკურენტულია“, - განაცხადა „არდის“ გენერალურმა დირექტორმა.

მიხეილ ჯაფარიძის თქმით, საქართველოში სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე დაბალ მარჟიანი ინდუსტრიაა.

„ის არის ერთ-ერთი ყველაზე დაბალ მარჟიანი. ამას კი იწვევს კონკურენცია. რომ შევხედოთ სადაზღვევო კომპანია თუ რა რესურსებს ხარჯავს იმისათვის, რომ უამრავი საზედამხედველო ნორმები ჰქონდეს დაკმაყოფილებული და მერე შევხედოთ სადაზღვევო კომპანიის ფინანსურ მაჩვენებლებს სამწუხაროდ ასე მარტივი არ არის. ჯანდაცვის სექტორში ერთ-ერთი დიდი საზრუნავი არის ის, რომ კერძო ჯანმრთელობის დაზღვევის საფასური იზრდება და კიდევ უფრო გაიზრდება. ეს დინამიკა იქნება კიდევ უფრო მზარდი და ტემპი კიდევ უფრო გაიზრდება. იმიტომ, რომ სინერგია ჯერჯერობით ვერ ხდება და იმედი მაქვს მოხდება და სამედიცინო სექტორის გაძვირება ძირითადად გაიზრდება ჯიბიდან გადამხდელზე და სადაზღვევო კომპანიაზე. სხვაგან ფასები ძირითადად ფიქსირებულია. აქედან გამომდინარე მთელი ტვირთი გადადის ამ ორი მიმართულებით. ჩვენ ამას განვიცდით, იმიტომ, რომ ფასი იზრდება სადაზღვევო კომპანია ვერ ხეირობს და პირიქით უფრო ზარალდება და გეტყვით რატომ. სადაზღვევო კომპანიის კონტრაქტები არის 12 თვიანი. თქვენ დაეზღვიეთ და როგორც წესი კონტრაქტი ჩაამთავრა სადაზღვევო კომპანიამ იმ ფასით, რომლითაც თქვენ დაგაზღვიათ. სადაზღვევო კომპანიას შუა წელიწადში ყველაფერი ეცვლება. ყველაფერი თავდაყირა უდგება იმის მიხედვით თუ რა ტიპის გამოწვევაა. შესაბამისად ბოლოში რომ მიდის და კონტრაქტის განახლებაზე იქ უკვე სადაზღვევო კომპანია მისდევს არა იმას თუ რა იქნება მომავალ წელს, არამედ რა იყოს წინა წელს. სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე გამჭვირვალე ინდუსტრიაა და მონაცემებს, რომ ჩავხედოთ დაინახავთ, რომ ან მარჟა არ არის, ან ძალიან მინიმალურია. თუ შევხედავთ ნებაყოფლობით დაზღვევას ძალიან მწირი ინდუსტრიაა. ამიტომ კონკურენცია უნდა იყოს ნებისმიერ შემთხვევაში დაცული. ჩვენ გვყავს შესაბამისი ორგანოები და თუ რაიმე ამ მხრივ იქნება პრობლემური რეაგირებაც უნდა ჰქონდეს. ჯერჯერობით ჩვენ გამოწვევა გაქვს კონკურენციის ძალიან დიდი სიჭარბე, რომელიც ამ მარჟას უფრო ქვემოთ წევს“, - განაცხადა მიხეილ ჯაფარიძემ.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა