ლოკოკინებიდან კოსმეტიკამდე - „ნადი ჯგუფი“ ახალი მიმართულების ათვისებას გეგმავს
ლოკოკინების ფერმის მფლობელი და მწარმოებელი „ნადი ჯგუფი“ საექსპორტო არეალის გაფართოებით არის დაკავებული. როგორც Business Insider Georgia-სთან კომპანიის დამფუძნებელმა მერაბ ნადარაიამ განაცხადა, ამ ეტაპზე „ნადი ჯგუფი“ პროდუქციის ექსპორტს თურქეთსა და საფრანგეთში ახდენს, ხოლო სამომავლოდ ექსპორტს იტალიასა და ესპანეთშიც განიხილავს.
„მოსავლის აღება უკვე დაწყებული გვაქვს და საკმაოდ კარგი მოსავალია. ფაქტობრივად მოსავალი წელს 30%-ით არის გაზრდილი. ჩვენ პროდუქციას ექსპორტს თურქეთსა და საფრანგეთში ვახდენთ. ასევე მოლაპარაკებებს ვაწარმოებთ იტალიაში დაბრუნებაზე და ესპანეთის ბაზარზე გასვლაზე. გასულ წელს იტალიაში ექსპორტი საკმაოდ ცოტა იყო. თუმცა დღეს ჩვენი ექსპორტის დაახლოებით 60%-ი თურქეთს უკავია, ხოლო დანარჩენი საფრანგეთს“, - აცხადებს კომპანიის დამფუძნებელი.
საქსტატის საიტზე განთავსებული სტატისტიკა აჩვენებს, რომ თურქეთში ლოკოკინას ექსპორტი რაოდენობრივად პირველ ადგილზეა, თუმცა ფისკალური კუთხით ექსპორტი უფრო საფრანგეთშია მომგებიანი. „ნადი ჯგუფში“ აცხადებენ, რომ სხვადასხვა სახის ხელშეკრულებები აქვთ და ამიტომ რაოდენობრივად ყველაზე მეტს ამ ეტაპზე თურქეთში ყიდიან.
„სხვადასხვა ხელშეკრულებები გაქვს და ამიტომ ჩვენ არ გვინდა, რომ რომელიმე ხელშეკრულება დავაზარალოთ და ამიტომ საფრანგეთში ექსპორტი რაოდენობრივად შედარებით ნაკლები გაქვს“, - ამბობს მერაბ ნადარაია.
რაც შეეხება ესპანეთს, ეს საქართველოში „გაზრდილი“ ლოკოკინასთვის ახალი ბაზარია. თუმცა ირკვევა, რომ ესპანეთში სხვა ჯიშის ლოკოკინებზეა მოთხოვნა და ამიტომ „ნადი ჯგუფმა“ თავის ფერმაში ამ ჯიშის ლოკოკინების გამრავლება დაიწყო და თუ პროექტი გაამართლებს, ესპანეთის ბაზარზეც შევა.
„სხვა ჯიშის ლოკოკინებზეა მოთხოვნა ესპანეთში. ახლა ამ ჯიშს ვცდით, თუ რამდენად შეეგუება საქართველოს კლიმატს ეს ლოკოკინა და ამის შემდეგ დავიწყებთ ესპანეთში ექსპორტს. ვნახოთ რა გამოვა. სურვილი არის“, - განმარტავს მერაბ ნადარაია.
დღეისათვის „ნადი ჯგუფის“ ლოკოკინების ფერმა 3 ჯიშის ლოკოკინების გამრავლებაზეა ორიენტირებული.
რაც შეეხება ფერმერების დაინტერესებას, „ნადი ჯგუფში“ აცხადებენ, რომ ინტერესმა იკლო და ამის მიზეზად თავისუფალი ფართობების არარსებობას ასახელებენ.
„მოთხოვნა არ გაზრდილა და ფერმერების აქტიურობა ცოტა შეჩერდა კიდეც. ამის მიზეზი არის ალბათ ის, რომ ხელსაყრელი პირობები არ არის, ლოკოკინას მისთვის ხელსაყრელი პირობები სჭირდება და სადაც ვენახია იქ ხომ ვენახს ვერ ამოიღებენ ამიტომ ფართობები სჭირდება და ამ რაოდენობის თავისუფალი ფართობი არ არის. დაკავებულია“, - ამბობს კომპანიის დამფუძნებელი.
თავად „ნადი ჯგუფი“ ფერმის გაფართოებას აღარ აპირებს.
„ფერმის გაფართოებას არ ვაპირებ, რადგანაც საკმაოდ მოზრდილი ფერმა მაქვს. გაფართოების რესურსიც არ არის. ალბათ იმ ფერმერების რაოდენობის ზრდას შევუწყობთ ხელს, რომლებიც ლოკოკინების მოშენებით იქნებიან დაინტერესებულნი“, - აცხადებს მერაბ ნადარაია.
სამომავლოდ „ნადი ჯგუფი“ ახალი მიმართულების ათვისებასაც განიხილავს და კოსმეტიკის განვითარების მიმართულებით საკუთარი წვლილის შეტანას გეგმავს.
„კოსმეტიკის მიმართულებით ძირითადად ლოკოკინას ლორწოზეა საუბარი. ჩვენ ლორწო ამოგვაქვს არსებული ჯიშებისგანაც, მაგრამ ლორწოს ბაზარი ცალკეა განსახილველი. დიდი ინვესტიცია სჭირდება, რომ მისგან ფხვნილი მივიღოთ. ისე კი ვგეგმავთ სამომავლოდ“, - აცხადებს „ნადი ჯგუფის“ დამფუძნებელი.
შპს „ნადი ჯგუფი“ 2018 წელს, იტალიური კომპანია ,,ჩერასკოს" მოლუსკების საერთაშორისო ინსტიტუტთან თანამშრომლობით, დაფუძნდა.
დღის ტოპ 10 სიახლე
სხვა სიახლეები
25.07.2025.18:00
Bagana პირველი ქართული სლინგის მწარმოებელი კომპანიაა, რომელიც 2017 წლიდან ოპერირებს ბაზარზე. მეტი ინფორმაციისთვის, Business Insider Georgia კომპანიის დამფუძნებელსა და დირექტორს თინათინ გახოკიძეს ესაუბრა.
როგორია კომპანიის საქმიანობის სპეციფიკა, როდის დაიწყეთ საქმიანობა და
რას სთავაზობთ მომხმარებლებს?
„ბაგანა" პირველი ქართული სლინგის მწარმოებელი კომპანიაა. ჩვენ 2017 წლიდან ვუწყობთ ხელს 0 თვიდან 2 წლამდე ასაკის ბავშვების მშობლებს განაგრძონ აქტიური სოციალური ცხოვრება შვილებთან ერთად. სწორედ ამიტომ მომხმარებელს ვთავაზობთ უმაღლესი ხარისხის, ბუნებრივი ქსოვილისგან დამზადებულ ბავშვის ჩასასმელებსა და გასული წლიდან უკვე ლაქტაციის მაისურებს, რომლებიც უზრუნველყოფს კომფორტულად გადაადგილებას ჩვილებთან ერთად და ახალისებს მშობლების ყოველდღიურ ცხოვრებას.
როგორ აფასებთ მოთხოვნას ზოგადი თვალსაზრისით?
„ბაგანა" პროექტ "Think Young"-ის სოციალური მეწარმეობის სკოლის კონკურსში გამარჯვების შედეგად შეიქმნა და მალევე მოახერხა ქართველი მომხმარებლების გულების მოგება. 2019 წლიდან კი პროდუქცია აქტიურად იყიდება საქართველოს ფარგლებს გარეთ. ექსპორტზე მასიურად გასვლის სურვილმა 2021 წელს კომპანია მიიყვანა პროექტ „შარქ თენქში", სადაც მოახერხა კიდეც გამარჯვება, თუმცა საბოლოოდ ინვესტორებთან მოლაპარაკება ვერ მოხერხდა და „ბაგანამ" ისევ საკუთარი რესურსით განაგრძო განვითარება. აღსანიშნავია, რომ პროდუქციაზე მოთხოვნა სტაბილურად მზარდია.
რას მიიჩნევთ კომპანიის კონკურენტულ უპირატესობად?
„ბაგანას" მთავარი კონკურენტული უპირატესობა ხარისხი და მომხმარებელზე ორიენტირებული მიდგომაა. ჩვენი პროდუქცია თაობიდან თაობას გადაეცემა. გვქონია შემთხვევები როცა მეოთხე ბავშვის გასაზრდელად გამოუყენებიათ ჩვენი პროდუქცია. სხვა ბრენდებისაგან განსხვავებით, ,,ბაგანა" ახერხებს ბიუჯეტური ფასის შენარჩუნებას გაზრდილი თვითღირებულების მიუხედავად. ჩვენთვის მთავარი პრიორიტეტი მშობლებისა და მათი შვილების ჰარმონიული თანაცხოვრებაა, ამიტომ ვქმნით პროდუქტებს, რომლებიც ნებისმიერ სივრცეს მათზე მორგებულს ხდის - თავისუფალი გადაადგილებისთვის, ძუძუთი კვებისთვის, ბავშვის მშვიდი ძილისთვის.
გვქონია განსაკუთრებული შემთხვევებიც: მაგალითად, როდესაც ისრაელი-პალესტინის კონფლიქტის დროს მოგვწერა მომხმარებელმა როგორ მოახერხა თავშესაფარში შესვლა და იქ კომფორტულად ყოფნა 3 თვის ჩვილთან ერთად „ბაგანას“ დახმარებით.
როგორია კომპანიის სამომავლო გეგმები?
„ბაგანა" ახლო მომავალში გეგმავს ლაქტაციის ხელშეწყობის მიმართულებით პროდუქციის ასორტიმენტის გაზრდას, პარალელურად ეძებს პარტნიორებს ექსპორტისთვის.
ცნობისთვის, პროდუქციის შეძენა შესაძლებელია „ბაგანას“ პარტნიორ მაღაზიებში :