მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესისთვის
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებამოსაზრებაპერსონალური ფინანსებიპოდკასტები
ედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიყველა ვიდეოყველა სიახლე
flag
AMD 7038.1
-0.0003
flag
AZN 1.5836
-0.0003
flag
CNY 37.729
0.0003
flag
EUR 3.1492
0.0098
flag
GBP 3.631
0.007
flag
KZT 50.09
0.0021
flag
TRY 0.0653
-0.0001
flag
USD 2.693
-0.0006

ლოგისტიკის ახალი ეპიცენტრი - „თბილისი დრაი პორტის“ ტვირთბრუნვა იზრდება და მალე მეორე ფაზის მშენებლობაც დაიწყება

news image

„თბილისი დრაი პორტი“ (Tbilisi Dry Port), რომელმაც ოპერირება რამდენიმე თვის წინ დაიწყო, ტვირთნაკადის ზრდაზე საუბრობს. როგორც Business Insider Georgia-სთან საუბრისას „თბილისი დრაი პორტის“ გენერალურმა დირექტორმა ნინო ნემსაძემ განაცხადა, ტვირთნაკადის მნიშვნელოვანი ზრდა უკვე სახეზეა.

„რაც შეეხება ტვირთნაკადებს, არის მნიშვნელოვანი ზრდა. თუმცა, რაც საქართველოს რკინიგზამ ბათუმიდან და ფოთიდან ბლოკ მატარებლები დანიშნა, ჩვენი ტვირთბრუნვა მნიშვნელოვნად გაიზარდა. ეს ყველაფერი ჩვენზე დადებითად აისახა.

დღეისათვის პორტში შემოსული ტვირთების უმეტესი ნაწილი არის თბილისისთვის განკუთვნილი ტვირთი, თუმცა გვაქვს სატრანზიტო ტვირთებიც, და განკუთვნილია რეგიონისთვის: სომხეთი, აზერბაიჯანი, ცენტრალური აზია. ასევე ექსპორტის რამდენიმე შემთხვევა გვქონდა. ჯერჯერობით ექსპორტის შემთხვევები მცირეა, თუმცა მზარდი“, – განმარტავს ნინო ნემსაძე.

აღსანიშნავია, რომ „თბილისის დრაი პორტის“ მშენებლობა რამდენიმე ფაზას მოიცავს. კომპანიამ პირველი ფაზის დასრულებისთანავე აქტიურად დაიწყო მეორე ფაზის განხორციელებაზე მუშაობა.

„მეორე ფაზის საპროექტო დოკუმენტაცია ახლა მზადდება და უახლოეს მომავალში დასრულდება. შემდეგ უკვე მშენებლობის ნებართვის მისაღებად მივმართავთ თბილისის მერიას. გვექნება რა სამშენებლო ნებართვა, მაშინვე დავიწყებთ სამშენებლო პროცესს. ჩვენი ვარაუდით, შემოდგომის ბოლოს უკვე აქტიურად გვექნება სამშენებლო სამუშაოები“, – ამბობს „თბილისი დრაი პორტის“ გენერალური დირექტორი.

აღსანიშნავია, რომ „თბილისი დრაი პორტის“ პირველი ფაზა წელიწადში 100 ათას TEU-მდე ტვირთბრუნვაზეა გათვლილი, ხოლო მეორე ფაზის განხორციელების შემდეგ პორტის წლიური ტვირთბრუნვა უკვე 280 ათას TEU-ს მიაღწევს.

„თბილისი დრაი პორტი“ მნიშვნელოვან როლს ასრულებს სტრატეგიული სატრანზიტო დერეფნის განვითარებაში, უზრუნველყოფს ინტეგრირებულ ლოგისტიკურ სერვისებს და წარმოადგენს ბათუმისა და ფოთის პორტების ლოგიკურ გაგრძელებას. იგი ფუნქციონირებს როგორც სატრანზიტო ჰაბი კავკასიისა და ცენტრალური აზიის რეგიონების დასაკავშირებლად.

„თბილისი დრაი პორტი“ არის მულტიმოდალური საკონტეინერო ტერმინალი, რომელიც უზრუნველყოფს ტვირთის მიღებას როგორც რკინიგზით, ასევე სატვირთო მანქანებით, და მის დასაწყობებას. „თბილისი დრაი პორტი“ დაკავშირებულია სარკინიგზო ლიანდაგით საქართველოს რკინიგზის თბილისის ტერმინალთან, საიდანაც მოხდება ბათუმისა და ფოთის ზღვის პორტებიდან ჩამოსული კონტეინერების „თბილისი დრაი პორტში“ გადმოზიდვა.

news banner
მაია არაბიძე ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ბიზნესი
image მზად ვართ, მხარი დავუჭიროთ ინფრასტრუქტურულ განვითარებას და გვერდით დავუდგეთ ბატონ კახის - “ბლექ სი გრუპის” დირექტორი

05.09.2025.21:00

მადლობა ასეთი ძლიერი გეგმისთვის და მისი განხორციელებისთვის. მზად ვართ, რომ გვერდით დავუდგეთ ბატონ კახის, – ამის შესახებ კომპანია “ბლექ სი გრუპის” დირექტორმა ⁠ამირან მამუჭაძემ კახა კალაძის მიერ ინფრასტრუქტურის განვითარების პოლიტიკის პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ განაცხადა.

მისი თქმით, აღმშენებლობისთვის ასეთი პროექტების განხორციელება მნიშვნელოვანია.

„საკმაოდ მნიშვნელოვანია ის, რაც დღეს მოხდა. გასულ პერიოდში არა ერთ კარგ პროექტით მივიხიბლეთ თბილისელები – განსაკუთრებით ეფექტური იყო გარკვეული პროექტები. მინდა, ძალიან დიდი მხარდაჭერა გამოვუცხადო იმ პრეზენტაციას, რომელიც დღეს იყო წარმოდგენილი ბატონი კახის მიერ. ძალიან მნიშვნელოვანია ქვეყნისთვის ინფრასტრუქტურული პროექტების განხორციელება, რომელიც წარმოდგენილი იყო. ჩვენი გუნდი უჭერს მხარს პროექტებს და გვერდით დავუდგებით მის განხორციელებას. განსაკუთრებით კომპანია „ბლექ სი გრუპი“ ხშირად იღებს მსგავს პროექტებში მონაწილეობას. 1000-კაციანი კომპანია, რომელიც დასაქმდება, მიიღებს მონაწილეობას და ქვეყნის აღმშენებლობაში ძალიან დიდ ეფექტს გამოიღებს და პოზიტიური იქნება ჩვენთვის. მადლობა ასეთი ძლიერი გეგმისთვის და მისი განხორციელებისთვის. მზად ვართ, რომ გვერდით დავუდგეთ ბატონ კახის“, – აცხადებს ⁠ამირან მამუჭაძე

შეგახსენებთ, რომ დღეს დედაქალაქის მერმა, კახა კალაძემ მომდევნო ოთხ წელში ინფრასტრუქტურის მიმართულებით დაგეგმილი პროექტების პრეზენტაცია გამართა.

საზოგადოებას განსახორციელებელი პროექტების შესახებ დეტალური ინფორმაცია თბილისის მერის მოადგილე ირაკლი ბენდელიანმა მიაწოდა და აღნიშნა, რომ მომდევნო ოთხ წლის განმავლობაში მუნიციპალიტეტისთვის ძირითადი მიმართულება არის გზების მოწყობა-რეაბილიტაცია, ხიდებისა და გზაგამტარების მშენებლობა-რეაბილიტაცია, ფერდების გამაგრება, კულტურული ძეგლების რეაბილიტაცია, „თბილსერვის ჯგუფის“, ბაგა-ბაღების სააგენტოსა და რაიონული გამგეობების მიერ დაგეგმილი პროექტები.

„რაც შეეხება უშუალოდ გზებს, ჩვენ მხოლოდ ასფალტის საფარის შეცვლას არ ვგულისხმობთ და საუბარია ფუნდამენტურად, სრულად კომუნიკაციების შეცვლაზე. კერძოდ, გზების მოწყობა-რეაბილიტაცია იგეგმება აკაკი ბელიაშვილის ქუჩაზე, კოჯრის გზატკეცილზე. დაგეგმილი გვაქვს კოჯრისა და წყნეთის ცენტრების სრული განახლება. სრულად რეაბილიტირდება რუსთაველის, ვაჟა-ფშაველასა და გურამიშვილის გამზირები, ასევე, თამარაშვილის, გორგასლისა და გოძიაშვილის ქუჩები“, - განაცხადა ირაკლი ბენდელიანმა.

მერის მოადგილის თქმით, ხიდების, გვირაბებისა და ფერდების გამაგრების მიმართულებით დედაქალაქის მერია აქტიურად მუშაობდა წინა წლების განმავლობაში და ამას მომდევნო ოთხ წელშიც გააგრძელებს.

„არაერთი ხიდისა და გვირაბის რეაბილიტაცია მოხდა. მათ შორის, ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი იყო უნივერსიტეტისა და ბაგების დამაკავშირებელი საავტომობილო ხიდი, რომელიც ქალაქისთვის გამორჩეულია.

მომავალ ოთხ წელში კი ვგეგმავთ მინდელის სახელობისა და გალაკტიონის ხიდების სრულ რეაბილიტაციას. ასევე, ვაპირებთ თამარ მეფის ხიდის რეაბილიტაციას. ხიდამდე მისასვლელი ესტაკადა რამდენიმე წლის წინ განვაახლეთ, რადგან მძიმე მდგომარეობაში იყო და მისი ჩამოშლის საფრთხე არსებობდა. ამასთან, სამომავლოდ ვაკის რაიონში, ახალდაბის მიმდებარედ საავტომობილო გზის გასწვრივ ფერდის გამაგრების სამუშაოებს განვახორციელებთ. როგორც მოგეხსენებათ, აღნიშნულ ტერიტორიაზე პერიოდულად მეწყრულ პროცესებს აქვს ადგილი. ბუნებრივია, მონიტორინგი მუდმივად მიმდინარეობს, რათა მოსახლეობისთვის გადაადგილება უსაფრთხო იყოს“, - აღნიშნა ირაკლი ბენდელიანმა.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა