განსაკუთრებულ გამოწვევას წარმოადგენს კადრების დეფიციტი - სასტუმრო Courtyard by Marriott Batumi
ზაფხულის ტურისტული სეზონის განმავლობაში ჯავშნების 70%-ი უკვე შევსებულია, - ამის შესახებ Business Insider Georgia-სთან სასტუმრო Courtyard by Marriott Batumi-ს მენეჯმენტ კომპანია McInerney Hospitality International-ის ვიცე-პრეზიდენტმა მაია წერეთელმა განაცხადა. მისივე თქმით, პოზიტიური მოლოდინების პარალელურად სახეზეა გამოწვევებიც, სექტორში კადრების მწვავე დეფიციტია.
„ზაფხულის ტურისტული სეზონისთვის საკმაოდ კარგი და პოზიტიური მოლოდინები გვაქვს. მთელი ზაფხულის განმავლობაში ჯავშნების 70%-ი უკვე შევსებულია, რაც საკმაოდ კარგი მაჩვენებელია. ზოგადად, მიმდინარე ზაფხულზე განსაკუთრებულ გამოწვევას წარმოადგენს კადრების დეფიციტი. ეს გამოწვევა გასული წლის ზაფხულშიც იყო, მაგრამ წელს განსაკუთრებით გაზრდილია კადრებზე მოთხოვნა. შესაბამისად გვიწევს სკოლის მოსწავლეების დასაქმება, რომელთაც ცხადია სრული განაკვეთით ვერ დავასაქმებთ და იძულებულები ვართ შედარებით ნაკლებ საათებზე ვამუშაოთ, რაც ოპერირებას ართულებს. მათი დასაქმება საუზმეზე გვიწევს და თან ინტენსიურად ვატრენინგებთ, რათა გარკვეული ცოდნა დააგროვონ“, - აცხადებს მაია წერეთელი.
სასტუმრო Courtyard by Marriott Batumi-ს მენეჯმენტ კომპანიის ვიცე-პრეზიდენტი ამბობს, რომ წელს საკმაოდ გააქტიურებულია ადგილობრივი ბაზარი.
„ადრე TOP 3 მიმართულება იკვეთებოდა, რომ იყო ისრაელი, სპარსეთის ყურის ქვეყნები და იყო მოთხოვნა ევროპიდანაც. თუმცა ადგილობრივი ბაზარი საკმაოდ გააქტიურდა და მეტ ინტერესს იჩენს. ამ ფონზე აქცენტს უკვე არა ჯგუფურ ჯავშნებზე, არამედ ინდივიდუალურ ჯავშნებზე ვაკეთებთ. განსაკუთრებით ეს შესამჩნევია პარასკევი-შაბათი-კვირა - ამ დღეებში შიდა ბაზრის წილი მნიშვნელოვნადაა გაზრდილი, რაც ძალიან კარგია. ის, რომ ადგილობრივი ბაზრის წილი იზრდება, კარგია თავად ქვეყნისთვისაც“, - ამბობს McInerney Hospitality International-ის ვიცე-პრეზიდენტი.
მაია წერეთელი აცხადებს, რომ გაზრდილი ჯავშნების ფონზე მაღალ სეზონზე სასტუმრო Courtyard by Marriott Batumi-ში დარჩენილი ნომრები უკვე 20%-ით ძვირად გაიყიდება.
„რაც შეეხება ფასებს, ვინაიდან ჯავშნების რაოდენობამ მოიმატა, მოგვეცა იმის ფუფუნება, რომ დარჩენილ ჯავშნებზე ფასები გავზარდოთ. სამომავლოდ რაც კი ჯავშნები შემოვა იქ უკვე ყოველგვარ ფასდაკლებაზე საუბარი ზედმეტია და იქნება მხოლოდ გამოცხადებული ფასები. ტურისტული კომპანიების შემთხვევაში ცხადია ფასდაკლებით ხდება მიწოდება, რადგანაც ისინი ერთდროულად დიდი რაოდენობით ნომრებს ყიდულობენ. კომპანიებისგან ჯავშნები წინასწარაც აქტიურად გვქონდა და მათ ფასებს ზრდა არ შეეხება. თუმცა დანარჩენი ნომრების რაოდენობა ზაფხულის განმავლობაში, რაც დღეისათვის არ არის გაყიდული მაღალ ფასში გაიყიდება. წინა წელთან შედარებით ვფიქრობ, რომ 20%-იანი ზრდა გვექნება“, - ამბობს მენეჯმენტ კომპანიის ვიცე-პრეზიდენტი.
მაია წერეთელი მიიჩნევს, რომ მიმდინარე ტურისტულ სეზონზე აჭარის რეგიონზე და მის ტურისტულ ინფრასტრუქტურაზე მოთხოვნა საკმაოდ გაზრდილია.
„როდესაც რაიმე ციფრს ვასახელებ არ ვგულისხმობ მხოლოდ ერთ სასტუმროს. ჩვენ ყოველ კვირეულად და ყოველდღიურად მოგვდის შეჯამებული მონაცემები 5-6 კონკურენტი სასტუმროს მაგალითზე, საუბარია მაღალი სეგმენტის, 100-ზე მეტი ნომრის მქონე სასტუმროებზე. როდესაც 5-ზე მეტ სასტუმროში ანალოგიური სურათია და იმავდროულად ვიცით პატარა სასტუმროების დატვირთვის მაჩვენებლები- შეგვიძლია ვთქვათ, რომ საკმაოდ გაზრდილია მოთხოვნა მთლიანად აჭარაზე. საკმაოდ კარგი დატვირთვაა და ინდივიდუალური მოგზაურებიც, ისეთი ბაზრებიც კი, რომლებიც აქამდე არ გამოჩენილან ფრენების დამატებამ ამ ქვეყნებიდანაც ჩამოიყვანა სტუმრები“, - ამბობს მაია წერეთელი.
McInerney Hospitality International-ი, რომელიც ქვეყნის მასშტაბით რამდენიმე სასტუმროს მართავს კადრების დეფიციტის ფონზე ხელფასების ზრდაზეც საუბრობს და განმარტავს, რომ გარკვეულ პოზიციებზე ხელფასების ზრდა უკვე დაწყებულია.
„სერვისის კუთხით სიახლე ის გაქვს, რომ კადრები არ გვყოფნის და ერთი და იგივე ადამიანი რამდენიმე ადგილზე მუშაობს. მთელი ქვეყნის მასშტაბით ძალიან გვიჭირს კადრები. ამ ფონზე ხელფასების გაზრდა უკვე სახეზეა. ჩვენ გარკვეულ პოზიციებზე უკვე გავზარდეთ ხელფასები. ასევე გეტყვით, რომ იგივე გავაკეთეთ მცხეთაშიც და თბილისშიც, რადგანაც ფასები იმდენად მომატებულია, რომ ამ სიტუაციამ ხელფასების ზრდა მოითხოვა“, - აღნიშნავს მაია წერეთელი.
სხვა სიახლეები
01.08.2025.18:00
„ჭრებალოს მარანი“ როგორც სარესტორნო სივრცე 2022 წლიდან ოპერირებს ბაზარზე. ახალ სეზონზე კი კომპანია მომხმარებლებს სხვადასხვა სიახლეს სთავაზობს. ამის შესახებ, Business Insider Georgia -ს „ჭრებალოს მარნის“ დამფუძნებელმა სალომე ლეკიშვილმა განუცხადა.
„ახალ სეზონს გაფართოებული სივრცით შევხვდით. აქამდე სტუმრებს ვიღებდით მხოლოდ ერთ დარბაზში. წელს კი გაფართოვდა ეზოს ტერიტორია, რაც გვაძლევს შესაძლებლობას, რომ უფრო მეტი ადამიანი მივიღოთ. დავამატეთ დარბაზი ქვედა სართულზე, სრულიად ახალი და განსხვავებული დიზაინით. მას აქვს უნიკალური კონცეფცია, რომელიც შეიმუშავა იმავე დიზაინერულმა ჯგუფმა (DODO Designs),
რომელიც ჩვენს სივრცეს საწყისი ეტაპიდან, დღემდე ქმნის და ავითარებს.
ამ ეტაპზე უკვე შეგვიძლია სტუმრების მიღება რამდენიმე განსხვავებულ სივრცეში. მარანს აქვს შესაძლებლობა, ერთდროულად უმასპინძლოს სხვადასხვა ჯგუფს: შესაძლებელია ერთ დარბაზში იმართებოდეს ერთი ღონისძიება, ხოლო მეორეში მეორე.
სივრცეების და შესაძლებლობების გაფართოების შედეგად, სტუმრებს უკვე ვთავაზობთ მომსახურებას ისეთი მნიშვნელოვანი ღონისძიებების გასამართად, როგორიცაა ქორწილები, ნათლობები, დაბადების დღეები და სხვა დღესასწაულები.
ეს არის ჩვენი მთავარი სიახლე მიმდინარე სეზონისთვის. თუმცა, პარალელურად დავიწყეთ სასტუმრო მიმართულების განვითარებაც. პირველი ეტაპი უკვე დასრულებულია და შემდეგი ზაფხულის სეზონისთვის მზად ვიქნებით, რომ სტუმრებს ვუმასპინძლოთ. კერძების მიმართულებით განსაკუთრებული სიახლეები ამ ეტაპზე არ გვაქვს, თუმცა დავამატეთ მეორე ბარი და მენიუში განვათავსეთ ახალი კოქტეილები, რაც დამატებით მრავალფეროვნებას ქმნის.
ახალ სივრცეში გამორჩეული, უნიკალური დიზაინია. გვაქვს ბუხრის კუთხე რბილი დასაჯდომებით, რაც განსაკუთრებით კომფორტულია ცივ სეზონზე, შემოდგომის მიწურულიდან ზამთრის განმავლობაში. ბუხრის სივრცე ყოველთვის დიდი მოთხოვნით სარგებლობდა “, - ამბობს სალომე ლეკიშვილი.
აღსანიშნავია, რომ ობიექტის მიმართ ინტერესი და მოთხოვნა სტაბილურად მზარდია.
„რემონტის გამო ოდნავ დაგვიანებით გავხსენით, თუმცა აშკარად შეინიშნება ვიზიტორთა მატება. გვყავს როგორც ბევრი ადგილობრივი, ქართველი ტურისტი, ასევე მრავლად არიან უცხოელი სტუმრებიც “, - აცხადებს კომპანიის დამფუძნებელი.
„ჭრებალოს მარანი“ აქტიურად გეგმავს გაფართოებას ტურისტული მიმართულებით და ბუტიკური სასტუმროს შექმნას.
„ჩვენი მიზანი, სასტუმროს მიმართულებით ტურისტული პოტენციალის განვითარებაა. ვგეგმავთ ბუტიკური ტიპის სასტუმროს შექმნას, რომელსაც ექნება უნიკალური დიზაინი. ზუსტად ისეთი, როგორიც ჩვენს მარნის სივრცეს, რომლის კონცეფციაც თავიდანვე განსაკუთრებული ვიზუალით გამოირჩეოდა.
კომპანია “დოდო დიზაინსთან” და არქიტექტორ პავლე მაისურაძესთან თანამშრომლობით შეიქმნა ძალიან საინტერესო კონცეფცია. ეს იქნება 8 ერთმანრთისგან სრულიად განსხვავებული დიზაინის ოთახი, რაც შთაგონებულია რაჭის ადგილობრივი ყურძნის ჯიშებით, როგორიცაა თეთრა, მწვანე, ცოლიკაური სხვა. თითოეული ოთახი ატარებს ამ ყურძნის ჯიშების სახელებს.
გვაქვს სურვილი, ერთ სივრცეში შევთავაზოთ სტუმრებს მაქსიმალურად კომფორტული და მრავალფეროვანი მომსახურება. ეს ჩვენი განვითარების მთავარი სტრატეგიული მიმართულებაა.
სასტუმროს შემდეგ კი ვგეგმავთ მომსახურების არეალის კიდევ უფრო გაფართოებას “, - აღნიშნავს სალომე ლეკიშვილი.
ცნობისთვის, „ჭრებალოს მარანი“ სარესტორნო სივრცის გარდა საკუთარ ღვინოსაც ფლობს და აწარმოებს. კომპანიის ღვინო წარმოდგენილია როგორც ადგილობრივ, ისე საერთაშორისო ბაზრებზე.