„ჭიტას“ კონკურენტული უპირატესობა ქართულ ბაზარზე – 29 წლიანი გზა
სათამაშოების მაღაზიათა ქსელი ჭიტა / Chita ქართულ ბაზარზე 29 წელია ოპერირებს და წლების განმავლობაში ამ მიმართულებით ერთ-ერთ მთავარ მოთამაშედ ჩამოყალიბდა. „ჭიტა“ დღეს საქართველოში ბევრი ცნობილი საერთაშორისო ბრენდის პროდუქციას აერთიანებს და ბაზრის ზრდის პარალელურადაც ქვეყნის მასშტაბით დაფარვის არეალს აფართოებს.
„ჭიტა“ იმპორტირებული პროდუქციის გარდა ადგილობრივი წარმოების სათამაშოებსაც ყიდის და ქართველ სტარტაპერებს შედარებით უკეთესი პირობებით ემსახურება, რადგან მიაჩნია, რომ ადგილობრივი წარმოების სათამაშოების ბაზრის განვითარება უმნიშვნელოვანესია. თუ როგორია „ჭიტას“ უახლოესი გეგმები და განვითარების სტრატეგია, დეტალებზე სასაუბროდ Business Insider Georgia „ჭიტას“ მარკეტინგის დეპარტამენტის ხელმძღვანელს, თამთა რუხაძეს ესაუბრა.
- რამდენი წელია, რაც „ჭიტა“ ბაზარზეა და დღეისათვის რამდენი ფილიალით ხართ ქვეყნის მასშტაბით წარმოდგენილები?
- სათამაშოების მაღაზია „ჭიტა“ 1996 წლიდან პოზიციონირებს ბაზარზე და უკვე 29 წელია აბედნიერებს თაობებს. დღეისათვის საქართველოში 17 ფილიალით არის წარმოდგენილი.
- 2026 წლისთვის რა გეგმები აქვს კომპანიას გაფართოების კუთხით?
- 2025 წლის ბოლოს იხსნება „ჭიტას“ მე-18 ფილიალი ქ. თელავში („თელავი მოლში“).
- როგორია თქვენი გრძელვადიანი სტრატეგია — მეტი ფილიალის გახსნა, თუ არსებული ქსელის გაძლიერება და ხარისხზე ფოკუსირება?
- კომპანიის განვითარების სტრატეგია ეფუძნება ორი მიმართულების პარალელურ განვითარებას - ქსელის გაფართოებას და არსებული ფილიალების გაძლიერებას, რაც უზრუნველყოფს სტაბილურ ზრდას და მაღალი ხარისხის სტანდარტების შენარჩუნებას.
- რამდენად დიდ გავლენას ახდენს სეზონურობა (მაგალითად, ახალი წელი ან სკოლის დასაწყისი) თქვენს გაყიდვებზე?
- Back to School და New Year სეზონი ჩვენთვის ყველაზე დინამიკური და მოლოდინებით სავსე პერიოდია. სწორედ ამიტომ, ყოველ წელს განსაკუთრებულად ვემზადებით და ჩვენს მომხმარებლებს უამრავ საინტერესო სიახლეს ვთავაზობთ, რაც საკმაოდ დიდ გავლენას ახდენს გაყიდვებზეც.
- რით არის „ჭიტა“ გამორჩეული ბაზარზე და დღეს რა მიგაჩნიათ მის კონკურენტულ უპირატესობად?
- ჩვენი კომპანია გამორჩეულია იმ საამაყო წლების რაოდენობით, რის განმავლობაშიც პოზიციონირებს ბაზარზე. უკვე 29 წელია, თაობებს ვულამაზებთ ბავშვობას და მომხმარებელთა მაღალი სანდოობა მიგვაჩნია უპირატესობად. გარდა ამისა, ვთვლით, რომ ჩვენი მიტანის სერვისის სისწრაფე და ორგანიზებულობა ქვეყნის მასშტაბით ნამდვილად უპირატესობაა კომპანიის წარმატებისთვის. ჩვენი მომხმარებლები 15:00 საათამდე განხორციელებულ შეკვეთას იღებენ იმავე დღეს - არა მხოლოდ დედაქალაქში, არამედ იმ ქალაქებშიც, სადაც ჩვენი ფილიალებია.
- დღეისათვის „ჭიტას“ ქსელებში რა პროცენტი უჭირავს ადგილობრივ წარმოებას და რამდენად მზარდია მოთხოვნა?
- „ჭიტას“ ასორტიმენტებში ამ ეტაპზე ადგილობრივ წარმოებას 10% უჭირავს. наша კომპანია მუდმივად უწყობს ხელს ქართულ სტარტაპებს. მათთვის ჩვენს ფილიალში საგამოფენო სივრცე გამოვყავით და სრულიად უსასყიდლოდ გადავეცით გამოფენა-გაყიდვების ორგანიზებისთვის.
- რა კეთდება „ჭიტას“ მხრიდან ადგილობრივი წარმოების წასახალისებლად?
- ადგილობრივი მწარმოებლები მუდმივ რეჟიმში არიან მიმდინარე პროცესებში ჩართულები. ჩვენ ყოველთვის მზად ვართ მხარი დავუჭიროთ და რჩევებიც გავუწიოთ.
- თქვენი აზრით, რა როლი შეიძლება ჰქონდეს სახელმწიფოს ადგილობრივი სათამაშო წარმოების განვითარების ხელშეწყობაში?
განათლებისა და ინოვაციების მხარდაჭერა
ინფრასტრუქტურის განვითარება
ექსპორტისა და ბრენდინგის ხელშეწყობა
სოციალური და საგანმანათლებლო ეფექტი
- რას ურჩევდით ადგილობრივ მწარმოებლებს, რომ მათი პროდუქცია უფრო კონკურენტუნარიანი გახდეს?
- რადგან ბაზარზე კონკურენცია საკმაოდ მაღალია, ჩვენი მთავარი რჩევა იქნება — მუდმივად იზრუნონ ხარისხის შენარჩუნებაზე, რაც ერთგული მომხმარებლის ზრდას უზრუნველყოფს.
- დღეისათვის „ჭიტა“ საქართველოში რამდენ ბრენდს წარმოადგენს და რა ეტაპზე ხართ ახალი ბრენდების შემოყვანის მიმართულებით?
-„ჭიტა“, როგორც საქართველოში ერთ-ერთი წამყვანი სათამაშოების ქსელი, მიზნად ისახავს პროდუქტის ასორტიმენტის განახლებასა და გაფართოებას ისეთი ბრენდებით, რომლებიც პასუხობენ თანამედროვე მოთხოვნებს და აძლიერებენ ქსელის კონკურენტუნარიანობას. ამ ეტაპზე „ჭიტაში“ წარმოდგენილია შემდეგი ბრენდები:
ამ ეტაპზე ბრენდების მიმართულებით გვსურს ასორტიმენტის განახლება, რაც დამოკიდებულია კომპლექსურ ანალიზზე - ბაზრის მოთხოვნიდან დაწყებული, ლოჯისტიკური შესაძლებლობებითა და მარკეტინგული პოტენციალით დასრულებული.
- რა კრიტერიუმებით არჩევთ მაღაზიაში წარმოდგენილ სათამაშოებს? როგორ ხდება უსაფრთხოების და ხარისხის შემოწმება?
სათამაშოების ქსელი „ჭიტა“ პროდუქციის შერჩევისას ხელმძღვანელობს საერთაშორისო სტანდარტებით, მომხმარებელთა უსაფრთხოებაზე ორიენტირებული მიდგომითა და საგანმანათლებლო ღირებულებებით.
„ჭიტა“ თანამშრომლობს მხოლოდ ოფიციალურ მწარმოებლებთან და დისტრიბუტორებთან.
თითოეული პროდუქცია გადის წინასწარ შემოწმებას როგორც ფიზიკურ, ისე ლაბორატორიულ დონეზე, ასევე მოწმდება წარმოშობის სერტიფიკატები, რომლებიც ევროპულ სტანდარტებს აკმაყოფილებს.
„ჭიტას“თვის სათამაშო არის ბავშვის განვითარების, განათლებისა და უსაფრთხოების საშუალება, ამიტომ კომპანია ემყარება მკაცრ შერჩევისა და სერტიფიკაციის სისტემას, რაც უზრუნველყოფს, რომ პროდუქტი იყოს უსაფრთხო, ხარისხიანი, ასაკობრივად შესაბამისი და განვითარების თვალსაზრისით ღირებული.
- როგორ შეიცვალა „ჭიტას“ მომხმარებელთა ქცევა ბოლო წლებში — ონლაინ შოპინგის ზრდამ როგორ იმოქმედა?
- იმის გამო, რომ ჩვენი კომპანია ონლაინ გაყიდვებსაც ახორციელებს, გაყიდვები დაბალანსებულად მიმდინარეობს და მუდმივად განვითარების პროცესშია.
- რამდენად მნიშვნელოვანია გარემოსდაცვითი ასპექტები სათამაშოების შერჩევისას?
- ბოლო წლებში გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობა ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს კრიტერიუმად იქცა. ეკომასალების გამოყენება და გადამუშავებადი შეფუთვა არა მხოლოდ გარემოს დაცვისკენ გადადგმული ნაბიჯია, არამედ ბრენდის იმიჯის განმსაზღვრელი ფაქტორიც.
ეკომასალების გამოყენება
გადამუშავებადი შეფუთვა
მომხმარებლის ქცევის ცვლილება
ბიზნესის სარგებელი
სხვა სიახლეები
საქართველოს ბიზნეს ასოციაციამ მედიატორთა პროფესიულ ტრენინგს უმასპინძლა
25.11.2025.12:34
საქართველოს ბიზნეს ასოციაციამ ტრენინგს „ემოციური ინტელექტი მედიატორებისთვის ინდივიდუალური შრომითი დავების მედიაციაში" უმასპინძლა
ტრენინგი საქართველოს პროფესიულ კავშირებთან და საქართველოს მედიატორთა ასოციაციასთან თანამშრომლობით, Danish Industry-სა და BAG-ს ერთობლივი პროექტის ფარგლებში ჩატარდა და მიზნად ისახავს მედიატორებისათვის შრომითი დავების მედიაციისათვის აუცილებელი პრაქტიკული უნარების, სამუშაო ადგილებზე კონფლიქტებისთვის დამახასიათებელი ემოციური და კომუნიკაციური გამოწვევების მართვისათვის საჭირო ცოდნის გაღრმავებას.
პროექტის განხორციელების შემდგომ ეტაპზე, საპილოტე მოდელის სახით, სოციალური პარტნიორები, მედიატორთა ასოციაციასთან ერთად გეგმავენ შერჩეული და შესაბამისი ცოდნით აღჭურვილი მედიატორების მომსახურება შესთავაზონ დამსაქმებლებსა და დასაქმებულებს სამუშაო ადგილებზე შრომითი ურთიერთობებიდან წარმოშობილი დავების მოგვარებისათვის.
პროექტში ჩართული მედიატორები, სსიპ საქართველოს მედიატორთა ასოციაციის ერთიანი რეესტრიდან, საქართველოს ბიზნეს ასოციაციისა და პროფესიული კავშირების ურთიერთშეთანხმებით იქნენ შერჩეულნი.