ბინების რემონტი გაძვირდა - რას ამბობს კერძო სექტორი
სამშენებლო მასალებისა და მომსახურების გაძვირებამ ბინების რემონტის საფასურიც მკვეთრად გაზარდა. როგორც სარემონტო-სამშენებლო კომპანიებში აცხადებენ, ფასების ზრდა 2019 წელს, პანდემიისას დაიწყო და ამ დროისთვის დაახლოებით 40-50 %-იანი ზრდა ფიქსირდება.
კომპანია ,,ქალდის“ წარმომადგენელი გიორგი ქელბაქიანი Business Insider Georgia-სთან ამბობს, რომ სერვისის გაძვირებას მოთხოვნაზე გავლენა არ მოუხდენია. მეტიც, გაიზარდა კიდეც, რაც უძრავი ქონების ბაზრის გამოცოცხლებას უკავშირდება.
„იმის გამო, რომ სამშენებლო მასალები გაძვირებულია და ზოგადად, მომსახურების სეგმენტში ფასების ზრდის ტენდენციაა, ეს გავლენას სარემონტო სამუშაოებზეც ახდენს. ბოლო 3 წელიწადში ფასი 30-40%-ით არის მომატებული. რაღაც ეტაპზე ამან მოთხოვნაზეც იმოქმედა, მაგრამ მერე ისევ გამოსწორდა სიტუაცია. ბინის რემონტის ფასი საშუალოდ 250 დოლარიდან იწყება. მაღალი ხარისხით შესრულებული სამუშაო 450-500 დოლარამდეც ჯდება. დღეს არც ერთი კომპანია ძველი ფასებით აღარ მუშაობს“, - ამბობს გიორგი ქელბაქიანი.
მიუხედავად იმისა, რომ რემონტის გაკეთება საკმაოდ დიდ ხარჯებთან არის დაკავშირებული, სამშენებლო კომპანიებისა და რიგითი მოქალაქეების მხრიდანაც მოთხოვნა მზარდია. გიორგი მურუსიძე, რომელიც კერძო შეკვეთებს ასრულებს, Business Insider Georgia-სთან აცხადებს, დღეს ,,ხელობა" ძვირად ფასობს.
,,მომსახურება მკვეთრადაა გაძვირებული. ვმუშაობთ როგორც სამშენებლო კომპანიებთან, კერძო შეკვეთებსაც ვიღებთ, ორივე მიმართულებით აქტიური მოთხოვნაა. შეიძლება, ოჯახს არ ულხინს, მაგრამ თუ დანაზოგი აქვს, ბინებისა და სახლების გაახლებას ცდილობს ან სესხით სარგებლობს. რემონტისთვის უფრო საშუალო ფასის მასალები გამოიყენება. რაც შეეხება ხელობას, ადრე 1 კვ/მ ლამინატს თუ 10-15 ლარად ვაგებდით, დღეს 25 ლარზე ნაკლებად ამ სამუშაოს არავინ ასრულებს. გაზრდილია სამღებრო სამუშაოების ფასიც და საშუალოდ 1 კვ/მ -ზე 15 ლარია. ე.წ. სველი წერტილების მონტაჟი 40-50 ლარის ფარგლებშია, ხელოსანი რომ დასჭირდეს ოჯახს, თუნდაც ერთჯერად სამუშაოზე, დღიურად 70 ლარზე ნაკლებს უკვე არავინ იღებს“, - ამბობს გიორგი მურუსიძე.
სამშენებლო სფეროში ფასების ზრდის მიუხედავად, სექტორი მაღალ აქტიურობას ინარჩუნებს, რაც ბინების რეალიზაციის მაჩვენებლებზეც აისახება.
როგორც სტატისტიკა ადასტურებს, ზრდა ამ მხრივ ძირითადად სხვა ქვეყნის მოქალაქეების ხარჯზეა.
კერძოდ, ეროვნული ბანკის უძრავი ქონების დეველოპმენტის სექტორის კვლევის თანახმად, 2022 წლის 11 თვის მონაცემები აჩვენებს, რომ თბილისში სახლის/ბინის გაყიდვები ძირითადად (86%) საქართველოს მოქალაქეებზე მოდიოდა, რუსეთის მოქალაქეების წილი კი 2.5% იყო. რაც შეეხება ბათუმს, გაყიდული ბინების 61.8% საქართველოს მოქალაქეებზე მოდის, 11.2% კი რუსეთის მოქალაქეებზე.
დღის ტოპ 10 სიახლე
მოსაზრება
ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა
საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.
სხვა სიახლეები
09.05.2025.12:20
კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის, თუ კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება, - ასე გამოეხმაურა ეკონომიკური ფორუმის მე-19 დისკუსიაზე სადაზღვევო კომპანია „არდის“ გენერალური დირექტორი მიხეილ ჯაფარიძემ სექტორში კონკურენციის შეფასებისას.
„კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის. კონკურენცია თუ არ არის, იქ განვითარება არ იქნება იმიტომ, რომ მონოპოლისტურ სისტემებს ნაკლები განვითარება ახასიათებს. იმიტომ, რომ სტიმული ნაკლებია. ჩვენს შემთხვევაში თუ იმას გულისხმობთ, რომ ჩვენი კომპანია არის საქართველოში ყველაზე მსხვილი საინვესტიციო კომპანიის შემადგენლობაში, ამ შემთხვევაში ჩვენ კონკურენცია გვაქვს ჩვენს ინსტიტუციაში შემოვალ კომპანიებთან. ჩვენ თვითონ გაქვს ერთმანეთთან კონკურენცია. იქიდან გამომდინარე უფრო ბიზნეს მოდელს გავყვებოდი, რა არის ინტერესი სადაზღვევო კომპანიების, რომლებიც ბაზარზე ოპერირებენ. თუ თვითმყოფადობა ინტერესია, ანუ თვითმყოფადი და დამოუკიდებელი იყოს ყველა მაშინ ეს საკითხი ნაკლებად მტკივნეულია. რადგანაც თუ არ განვითარდი კონკურენციაში სხვა აუცილებლად დაგჯაბნის. ფიცი-მტკიცი, რომ არ დავიწყო, ძალიან რთულია და თვითმყოფადობის მაძიებელი კომპანია, მათ შორის ჩვენს ჯგუფში, ის ისწრაფვის საკუთარი მყოფადობისკენ და შესაბამისად შესაძლებელია, რომ ჩვენ მოლაპარაკება მათთანაც ხისტი გვქონდეს. იმიტომ, რომ ჩვენ მივიღოთ ის პირობები რაც გვჭირდება. ამიტომ ამ კუთხით ჯერჯერობით საქმე მარტივი არ არის. პირიქით, საკმაოდ რთულია ამის მიღწევა, რადგანაც ყველა იღვწის იმისთვის, რომ საკუთარი თავი დაიმკვიდროს.
თუ კი სადმე, რამე კუთხით კონკურენცია იზღუდება ამას თავის რეაგირება აქვს ხოლმე. ჩვენ როცა ვმოქმედებთ ვმოქმედებთ იმ საკანონმდებლო ჩარჩოში რაც გაქვს და შესაბამისად ბაზარს ეტყობა, როგორი კონკურენტულია“, - განაცხადა „არდის“ გენერალურმა დირექტორმა.
მიხეილ ჯაფარიძის თქმით, საქართველოში სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე დაბალ მარჟიანი ინდუსტრიაა.
„ის არის ერთ-ერთი ყველაზე დაბალ მარჟიანი. ამას კი იწვევს კონკურენცია. რომ შევხედოთ სადაზღვევო კომპანია თუ რა რესურსებს ხარჯავს იმისათვის, რომ უამრავი საზედამხედველო ნორმები ჰქონდეს დაკმაყოფილებული და მერე შევხედოთ სადაზღვევო კომპანიის ფინანსურ მაჩვენებლებს სამწუხაროდ ასე მარტივი არ არის. ჯანდაცვის სექტორში ერთ-ერთი დიდი საზრუნავი არის ის, რომ კერძო ჯანმრთელობის დაზღვევის საფასური იზრდება და კიდევ უფრო გაიზრდება. ეს დინამიკა იქნება კიდევ უფრო მზარდი და ტემპი კიდევ უფრო გაიზრდება. იმიტომ, რომ სინერგია ჯერჯერობით ვერ ხდება და იმედი მაქვს მოხდება და სამედიცინო სექტორის გაძვირება ძირითადად გაიზრდება ჯიბიდან გადამხდელზე და სადაზღვევო კომპანიაზე. სხვაგან ფასები ძირითადად ფიქსირებულია. აქედან გამომდინარე მთელი ტვირთი გადადის ამ ორი მიმართულებით. ჩვენ ამას განვიცდით, იმიტომ, რომ ფასი იზრდება სადაზღვევო კომპანია ვერ ხეირობს და პირიქით უფრო ზარალდება და გეტყვით რატომ. სადაზღვევო კომპანიის კონტრაქტები არის 12 თვიანი. თქვენ დაეზღვიეთ და როგორც წესი კონტრაქტი ჩაამთავრა სადაზღვევო კომპანიამ იმ ფასით, რომლითაც თქვენ დაგაზღვიათ. სადაზღვევო კომპანიას შუა წელიწადში ყველაფერი ეცვლება. ყველაფერი თავდაყირა უდგება იმის მიხედვით თუ რა ტიპის გამოწვევაა. შესაბამისად ბოლოში რომ მიდის და კონტრაქტის განახლებაზე იქ უკვე სადაზღვევო კომპანია მისდევს არა იმას თუ რა იქნება მომავალ წელს, არამედ რა იყოს წინა წელს. სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე გამჭვირვალე ინდუსტრიაა და მონაცემებს, რომ ჩავხედოთ დაინახავთ, რომ ან მარჟა არ არის, ან ძალიან მინიმალურია. თუ შევხედავთ ნებაყოფლობით დაზღვევას ძალიან მწირი ინდუსტრიაა. ამიტომ კონკურენცია უნდა იყოს ნებისმიერ შემთხვევაში დაცული. ჩვენ გვყავს შესაბამისი ორგანოები და თუ რაიმე ამ მხრივ იქნება პრობლემური რეაგირებაც უნდა ჰქონდეს. ჯერჯერობით ჩვენ გამოწვევა გაქვს კონკურენციის ძალიან დიდი სიჭარბე, რომელიც ამ მარჟას უფრო ქვემოთ წევს“, - განაცხადა მიხეილ ჯაფარიძემ.