მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესისთვის
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებამოსაზრებაპერსონალური ფინანსებიპოდკასტები
ედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიყველა ვიდეოყველა სიახლე
flag
AMD 7047.6
0.0058
flag
AZN 1.586
0.0021
flag
CNY 37.741
0.0048
flag
EUR 3.1397
0.0061
flag
GBP 3.6136
0.0059
flag
KZT 49.95
0.0006
flag
TRY 0.0655
0.0001
flag
USD 2.6971
0.0036

არდისთვის ძალიან საინტერესო და დატვირთული პერიოდი გამოდგა, რადგან კომპანიამ განაახლა ბრენდი და თავისი პოზიციონირების ფოკუსი გაზარდა - მიხეილ ჯაფარიძე

news image

2025 წლის პირველი ნახევრის განმავლობაში სადაზღვევო კომპანიების მიერ მოზიდულმა სადაზღვევო პრემიამ 802 მლნ ლარი შეადგინა. ამავე პერიოდის შედეგებით მზღვეველების სადაზღვევო მოგება 162 მლნ ლარის დონეზე განისაზღვრა, ხოლო წმინდა მოგებამ 56 მლნ ლარი შეადგინა.
იანვარ-ივნისის მაჩვენებლებით, სადაზღვევო კომპანიების აქტივების ჯამური მოცულობა შეადგენს 1 727 მილიონ ლარს, ხოლო კაპიტალი 466 მილიონ ლარს.
მიმდინარე წლის 6 თვის მაჩვენებლების და ზოგადად ბაზრის ტენდენციების შესაფასებლად Business Insider Georgia-ს სადაზღვევო კომპანია არდის გენერალურ დირექტორს მიხეილ ჯაფარიძეს გაესაუბრა.

- 2025 წლის პირველი ნახევრის მაჩვენებლების მიხედვით როგორ აფასებთ საქართველოს სადაზღვევო ბაზრის დინამიკას?

- მთავარი ტენდენცია, რაც გამოიკვეთა არის ის, რომ ზრდის ტემპი შენელდა. თუ გასული წლის 6 თვის ზრდა 20,5% იყო, 2025 წლის ანალოგიური პერიოდის ზრდა 12.5%-ია, რაც დასაფიქრებელია. იმ შემთხვევაში თუ მთელი წლის მონაცემებიც ანალოგიური იქნება ეს იმის მანიშნებელი იქნება, რომ ბაზრის განვითარების ტემპი ნელდება და სიახლეა საჭირო.

- როგორ აფასებთ არდისთვის გასულ 6 თვეს, რა იყო ამ პერიოდში მთავარი მიღწევები? რა გამოწვევების წინაშე აღმოჩნდა სადაზღვევო კომპანია და როგორ გაუმკლავდით მათ?

- არდისთვის ძალიან საინტერესო და დატვირთული პერიოდი გამოდგა, რადგან კომპანიამ განაახლა ბრენდი და თავისი პოზიციონირების ფოკუსი გაზარდა, როგორც მაღალი სამომხმარებლო სტანდარტის კომპანიამ. დავიწყეთ აპლიკაციის, ვებ-გვერდის და სხვა ტექნოლოგიური და სერვისული გადაწყვეტილებების განახლება.

პირველ კვარტალში გარკვეული გამოწვევები იყო კონკრეტულ კორპორაციული კლიენტების სეგმენტში, თუმცა ეს ერთჯერადი პროცესი იყო და შემდგომ პერიოდში ამ დინამიკის გაგრძელებას აღარ ველოდებით.

- რომელი პროდუქტები ან მიმართულებები იყო ყველაზე წარმატებული ამ პერიოდში? დაზღვევის რომელ ტიპებზე იზრდება მოთხოვნა ყველაზე სწრაფად და როგორ პასუხობთ ამ ტენდენციებს?

- კონკრეტულ სახეობას არ გამოვყოფდი, ბაზრის ძირითადი მამოძრავებელი ისევ სამედიცინო დაზღვევაა და შემდეგ სხვა სახეობები (ავტოდაზღვევა, ქონება და ა.შ.). გარკვეული ტემპის გაციება შეინიშნება და ცხადია ეს საყურადღებოა.

- საანგარიშო პერიოდში არდის მაგალითზე, რამდენად გაუმჯობესდა ფინანსური მაჩვენებლები მაგალითად, პოლისების ზრდა, მომხმარებელთა ბაზის გაფართოება, კორპორატიული კლიენტების წილი? ასევე საინტერესოა როგორ შეიცვალა არდის შიდა პროცესები ან სტრატეგია ბოლო 6 თვეში, განსაკუთრებით ციფრული ტრანსფორმაციის კონტექსტში?

- კომპანიის ფინანსური შედეგები მეტ-ნაკლებად შარშანდელი მდგომარეობის მსგავსია. კომპანიის ზრდა ბაზრის საერთო ზრდას მიუყვება, თუმცა მოკლევადიან რყევებს შედარებით ნაკლებ ყურადღებას ვაქცევთ და მთავარი ფოკუსი ჩვენი საშუალო და გრძელვადიანი მიზნების მიღწევაზეა.

ყველა იმ სიახლის და ცვლილების შედეგს რაც წელს დავიწყეთ მომავალი წლიდან დავინახავთ, როდესაც შედეგების გაზომვას დავიწყებთ და გარდა ამისა სიახლეების მიმდინარე წლის გეგმა არ დასრულებულა და კიდევ ბევრი რამ დაგვრჩა გასაკეთებელი.

- როგორია არდის პოზიციონირება დღეს დაზღვევის ბაზარზე, კონკურენტებთან შედარებით და ასევე როგორ ხედავთ თქვენი კომპანიის როლს დაზღვევის კულტურის განვითარებაში საქართველოში?

- ზოგადად, არდი აქტიურობს საშუალო და და მაღალ სამომხმარებლო სეგმენტში და სერვისებიც აქვს შესაბამისი სტანდარტის, თუმცა ეს ყველაფერი ჯერ კიდევ ძალიან შორსაა იმისგან, რასაც ჩვენ ვისურვებდით. ბევრი რამ შესაძლოა გაკეთდეს ბევრად უკეთესად და ერთდროულად ეს არის კავშირში სადაზღვევო კულტურის განვითარებასთან და ჩვენი აქტივობა თავად ამ ცნობადობის ზრდას ეხმარება.

- როგორია ინდუსტრიაში მომხმარებელთა ნდობის მაჩვენებელი და რამდენად გაიზარდა დაზღვევის მიმართ ინტერესის კულტურა?

- ამის ობიექტური საზომი სამწუხაროდ არ არსებობს, მაგრამ თუ შევხედავთ იმას, რომ ტემპი შენელდა ეს არ არის სახარბიელო.

- როგორ ფიქრობთ, რამდენად სწორად რეგულირდება დაზღვევის ბაზარი დღეს საქართველოში? არის თუ არა საჭირო დამატებითი რეგულაციები ან სტიმულები სექტორის გაძლიერებისთვის?

ბაზრის რეგულირების ნაკლებობა არ გვაქვს უფრო სტიმულისა და საერთო ცნობადობის ნაკლებობაა, რაც საბოლოო ძალიან საჭირო და პოტენციალის მქონე ინდუსტრია მეორე თანრიგის სექტორად მოჩანს, მაშინ როდესაც სადაზღვევო კომპანია ფინანსური ინსტიტუტია და ყველა სექტორისთვის და ნებისმიერი ადამიანისთვის აუცილებელია ჩვენი პროდუქტები.

- რამდენად კონკურენტულია ბაზარი და რა ტიპის კონკურენციას ანიჭებთ უპირატესობას: ფასობრივს, ხარისხობრივს თუ ტექნოლოგიურს?

- როგორც ზემოთ ავნიშნეთ, არდიში ძალიან ცდილობს არ შევიდეთ მხოლოდ საფასო კონკურენციაში. ჩვენი მიზანი საუკეთესო ღირებულების ანუ საუკეთესო პროდუქტის შექმნაა ფართო დაფარვით, სიმარტივით, ინოვაციით და სერვისის ხარისხით. მხოლოდ ამის შემდეგ მოდის ფასი, რაც შემადგენელი ელემენტებიდან გამომდინარეობს. მათთვის, ვისთვისაც ფასი მთავარია და სხვა უამრავ ნიუანსს არ ნაკლები მნიშვნელობა აქვს ბაზარზე საკმაოდ დიდი არჩევანია და თუმცა ჩვენ ამ არ ვაქტიურობთ ამ მიმართულებით. ვცდილობთ შევინარჩუნოთ ის, რასაც 15 წელია ვავითარებთ. ჩვენთვის მთავარია რას ვპირდებით მომხმარებელს და შემდეგ ამას როგორ ვასრულებთ.

 

 

news banner
მაია არაბიძე ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ბიზნესი
image ჩვენი მისიაა, ქართულ ბაზარზე შემოვიტანოთ მსოფლიო მასშტაბით აღიარებული და დამკვიდრებული ტექნოლოგიები - „პარკსტეკი“

03.09.2025.18:00

„პარკსტეკი“ მსოფლიოში ერთ-ერთი წამყვანი მექანიკური და ავტომატიზებული პარკინგ სისტემების მწარმოებლის KLAUS Multiparking-ის ოფიციალური წარმომადგენელია საქართველოში. მეტი ინფორმაციისთვის, Business Insider Georgia კომპანიის გენერალურ დირექტორს, ნიკო ზურაბიშვილს ესაუბრა.

როგორია კომპანიის საქმიანობის სპეციფიკა, როდის დაიწყეთ საქმიანობა და
რას სთავაზობთ მომხმარებლებს?

„პარკსტეკი“ 2025 წელს ჩამოყალიბდა საქართველოში, თუმცა, კომპანიის საფუძველს მრავალწლიანი საინჟინრო და საერთაშორისო გამოცდილება განაპირობებს. ჩვენ წარმოვადგენთ საუკუნოვანი ისტორიის მქონე გერმანული კომპანიის Klaus Multiparking-ის ოფიციალურ დისტრიბუტორს საქართველოში.

„პარკსტეკი“ მომხმარებელს სთავაზობს გერმანული საინჟინრო გადაწყვეტილებების საფუძველზე შემუშავებულ მექანიზმებს, რომლებიც შეზღუდულ სივრცეში ერთ საპარკირებელ ადგილზე ორი ან მეტი ავტომობილის განთავსების საშუალებას იძლევა. ეს ინოვაციური ტექნოლოგია მაქსიმალურად ეფექტურად იყენებს არსებულ სივრცეს.

გარდა ამისა, მომხმარებლებს ვთავაზობთ ინოვაციურ საპარკინგე სისტემებს ყველა ზომისა და ტიპის პროექტისთვის, იქნება ეს კერძო სახლები, კორპუსები, ავტოსადგომები, სავაჭრო ცენტრები თუ საცხოვრებელი კომპლექსები.

ჩვენი მისიაა, ქართულ ბაზარზე შემოვიტანოთ მსოფლიო მასშტაბით აღიარებული და დამკვიდრებული ტექნოლოგიები, რომლებმაც უკვე წარმატებით გააუმჯობესეს ქალაქური ინფრასტრუქტურა მსოფლიოს მრავალ განვითარებულ ქვეყანაში.

„პარკსტეკი“, შეიძლება ითქვას, ტექნოლოგიური პარტნიორი და მრჩეველია, რომელიც უზრუნველყოფს თანამედროვე სტანდარტების შესაბამის, მდგრად და ხანგრძლივ გადაწყვეტილებებს ყველა ტიპის პარკირების ინფრასტრუქტურული პროექტისთვის.

როგორ აფასებთ მოთხოვნას ზოგადი თვალსაზრისით?

საქართველოში ავტომობილების რაოდენობა ყოველწლიურად იზრდება, ხოლო საპარკინგე ადგილები უფრო და უფრო იშვიათი ხდება, რასაც ბუნებრივად ფასის ზრდა მოჰყვება, განსაკუთრებით ისეთ დიდ ქალაქებში, როგორებიცაა თბილისი და ბათუმი. ამ ფონზე თანამედროვე ავტოსადგომის სისტემებზე მოთხოვნა დღითი დღე იზრდება.

ჩვენ ვხედავთ, რომ ინტერესი როგორც სამშენებლო კომპანიების მხრიდან, ისე კერძო მომხმარებლების მხრიდან ძალიან მაღალია. დეველოპერებისთვის ეს არის შესაძლებლობა, ერთი და იმავე მიწის ფართობზე მეტი მანქანა განათავსონ და შესაბამისად, უფრო მარტივად მოერგონ სახელმწიფო რეგულაციებს სავალდებულო საპარკინგე ადგილებთან დაკავშირებით, ხოლო კერძო პირებისთვის საკუთარ ეზოსა თუ ავტოფარეხში მაქსიმალურად ეფექტურად აითვისონ სივრცე.

ჩვენი პროგნოზით, უახლოეს წლებში მოთხოვნა ასეთ სისტემებზე უფრო მეტად გაიზრდება, რადგან თბილისის და ბათუმის ურბანული პრობლემების ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა სწორედ პარკინგია.

რას მიიჩნევთ კომპანიის კონკურენტულ უპირატესობად?

"პარკსტეკის" მთავარი კონკურენტული უპირატესობა სწორედ ის არის, რომ ჩვენ ვართ პირველი კომპანია საქართველოში, რომელმაც თანამედროვე ავტოსადგომის სისტემების დანერგვა დაიწყო. რეალურად, დღეს ქართულ ბაზარზე ასეთ პროდუქტს არ ჰყავს კონკურენტი, რაც გვაძლევს შესაძლებლობას, ჩამოვაყალიბოთ სრულიად ახალი მიმართულება ქვეყნის ურბანული განვითარებისათვის.

ამასთანავე, ჩვენ ვთანამშრომლობთ Klaus Multiparking-თან, გერმანიის ერთ-ერთ წამყვან მწარმოებელთან, რომელიც ცნობილია ხარისხით, ინოვაციური მიდგომებითა და უსაფრთხოების უმაღლესი სტანდარტებით. ეს ნიშნავს, რომ ჩვენს მომხმარებელს ვთავაზობთ არა მხოლოდ ახალ, არამედ ევროპულ სანდო და გამოცდილ ტექნოლოგიას.
ჩვენი გუნდის გამოცდილება საინჟინრო და სამშენებლო სფეროში საშუალებას გვაძლევს, თითოეული პროექტი ინდივიდუალურად მოვარგოთ მომხმარებლის საჭიროებებს, ხოლო სრული სერვისი - კონსულტაციიდან მონტაჟამდე და შემდგომ ტექნიკურ მომსახურებამდე მომხმარებლისთვის პროცესს მაქსიმალურად კომფორტულს ხდის.

როგორია კომპანიის სამომავლო გეგმები?

"პარკსტეკის" მთავარი მიზანია, რომ საქართველოში პარკინგის კულტურა თანამედროვე სტანდარტებზე გადავიყვანოთ. ჩვენ ვგეგმავთ, რომ ჯერ თბილისში, შემდეგ კი ქვეყნის სხვა დიდ ქალაქებში - ბათუმში, ქუთაისში, რუსთავში დავნერგოთ თანამედროვე საპარკინგე სისტემები.

მოკლევადიან პერსპექტივაში ჩვენი ამოცანაა პირველი მასშტაბური საზოგადოებრივი მოხმარებისთვის განკუთვნილი პროექტების განხორციელება, რათა საზოგადოებამ საკუთარი თვალით ნახოს, როგორ მუშაობს ჩვენი სისტემები და რამდენად პრაქტიკულია ის ყოველდღიურ ცხოვრებაში. ეს მაგალითები გახდება საფუძველი უფრო ფართო გავრცელებისთვის.

გრძელვადიან გეგმებში კი შედის სერვისისა და ტექნიკური მომსახურების ქსელის გაფართოება და ასევე ჩვენი ასორტიმენის მუდმივი განვითარება ახალი მოწინავე პროდუქტებით. გვინდა, რომ „პარკსტეკი“ არა მხოლოდ ინოვაციური პროდუქტის შემომტანი, არამედ საქართველოში ურბანული განვითარების აქტიური მონაწილე გახდეს.

ცნობისთვის, დამატებითი ინფორმაციისთვის დაინტერესებულ პირებს შეუძლიათ კომპანიის საიტს ესტუმრონ : https://parkstack.ge/ka ან დარეკონ შემდეგ ნომერზე : 551 33 55 84

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა